دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۷۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۴
ساری - سردار حسین سلامی خطاب به دشمنان:
شما غلط می‌کنید برای ما تصمیم بگیرید!
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خطاب به دشمنان ایران و اسلام که تلاش دارند تا جامعه مسلمانان هر روز ضعیف‌تر شود، گفت: ما به دشمنان می‌گوییم که شما غلط می‌کنید برای ما تصمیم بگیرید، ما مسلمان، مستقل و آزاد هستیم و تنها در برابر خدا تعظیم می‌کنیم.

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، سردار حسین سلامی امروز پنج‌شنبه 27 آذرماه 99 با حضور در مصلای مرکز مازندران، در پیش‌کنگره سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی و 72 شهید مدافع حرم شمال کشور به‌عنوان سخنران اصلی شرکت کرد.

او سردار سلیمانی را خورشید پرفروغ کهکشان پرستاره شهیدان توصیف و خاطرنشان کرد: شهادت سردار بزرگ حاج قاسم سلیمانی به قطع نفوذ، حضور و قطع اتصال ایران با دنیای اسلام، منجر نشده است بلکه این نفوذ و اتصال را پررنگ‌تر ساخته است.

فرمانده کل سپاه بیان کرد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برای دفاع از اسلام مرز و جغرافیا نشناخت و دشمن را تعقیب کرد چرا که همه جا را میدان جهاد می‌دانست.
او ادامه داد: ما دشمن را از منطقه اخراج، و آرزوی تسلط بر مسلمانان را تا گورستان با آنها همراهی می‌کنیم تا زمانی که دیگر آرزویی برای آنها نمانده باشد.

یادگار سال‌های ایثار و حماسه با بیان اینکه ما هرگز در مقابل دشمن شکست نمی‌خوریم و امروز نیز همه آرزوها و رویاهای دشمن شکسته شده است، گفت: دیدیم که ناله‌ها و ضجه‌های دشمن نتوانست ایران را از گسترش قدرت دفاعی و موشکی باز بدارد.

این فرزند دلیر وطن با اشاره به ترور دانشمند هسته‌ای کشور در منطقه آبسرد دماوند، اظهار کرد: ترور شهیدانی همچون فخری‌زاده هرگز نمی‌تواند جلوی پیشرفت علمی ایران اسلامی را بگیرد.

شما غلط می‌کنید برای ما تصمیم بگیرید!

سردار سلامی با تأکید بر اینکه ما به پیروزی اطمینان داریم و تا پیروزی هم راه زیادی نمانده است، افزود: می‌دانیم ملت ایران با استمرار در ایستادگی نقشه شکوه و عظمت خود را کامل خواهد کرد.

فرمانده کل سپاه با اشاره به تحریم‌های اقتصادی علیه کشور، افزود: ملت ایران در مقابل فشار اقتصادی دشمن قد خم نمی‌کند، و فشار حداکثری دشمن نیز شکست خورده است.

او با بیان اینکه دشمن در تلاش است تا جامعه مسلمانان هر روز ضعیف‌تر و در صنایع دفاعی، اقتصادی و سیاسی وابسته به غرب و استعمار شود، افزود: ما به دشمنان می‌گوییم که شما غلط می‌کنید برای ما تصمیم بگیرید! ما مسلمان، مستقل و آزاد هستیم و تنها در برابر خدا تعظیم می‌کنیم.

سردار سلامی خطاب به رهبران دشمنان گفت: "از آرزوی‌های پست خود دست بکشید و به مردم ما کاری نداشته باشند چرا که ما تمام لوازم شکست شما را در اختیار داریم".

این رزمنده دفاع مقدس با بیان اینکه ما رهبری مؤمن، وارسته و شجاع، دشمن‌شناس، حکیم، ژرف‌اندیش و نافذ بر قلب‌ها و توکل‌کننده به خدا داریم که در هیچ کجای عالم چنین رهبری وجود ندارد، رهبر را تجلی اراده و ایمان مسلمانان توصیف کرد.ا

اوادامه داد: ما فرزندان عاشورا هستیم و برای حفظ شرف، هویت، عزت، ناموس و دفاع از وطن از مدل عاشورا الگو می‌گیریم.

فرمانده کل سپاه در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه شهدا به امید شکستن هوس‌های دشمنان و هجرت بدون بازگشت لباس جهاد می‌پوشند تا جهان اسلام تحت اشغال نباشد، گفت: "در دستگاه الهی، شهادت یک اعجاز و سرّی ناشناخته است و توصیف شهادت و شهیدان در وسعت وجودی امثال ما نمی‌گنجد".

فرمانده کل سپاه در پایان با اشاره به برگزاری مراسم پیش‌کنگره گرامیداشت سردار شهید قاسم سلیمانی در مرکز مازندران، بیان کرد: استان‌های شمالی برای عزت اسلام و مسلمانان، رشیدانه به تن جوانان خود، زره جهاد پوشاندند و آنها را بدرقه کردند.

شما غلط می‌کنید برای ما تصمیم بگیرید!

به گزارش آوای خزر، سرلشکر سلامی پس از رونمایی از تابلوی ویژه آثار تولیدی صوتی و تصویری در خصوص سردار سلیمانی، بر روی آن نوشت: "بسم الله الرحمن الرحیم. قاسم جان همواره در دل‌های ما هستی، دعا کن به تو بپیوندیم".

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها